Brev:
Vedr mad og amning og brudt kurve
6. oktober 2014
Alder:
9 mdr.
Vedr mad og amning og brudt kurve
Kære Helen
Tak for dit seneste svar ang vores datter. Jeg skrev fordi hun har en meget stor appetit, eller ikke er så god til at sige fra når hun er mæt. Hun er dejligt nysgerrig og vil gerne smage på det hele.
Vi har haft besøg af vores egen sundhedsplejerske og da vores datter blev vejet kunne vi se, at hun havde brudt sin kurve ret meget. Hun vejer 12 kilo og er 74 cm. Hun vejede 3440 ved fødslen.
Det er ikke fordi hun skal på kur, men jeg er bare en smule bekymret for om hun får for meget mad og mælk. Hun kravler ikke rigtig endnu, så jeg tænker det nok skal ændre sig når hun bevæger sig mere rundt. Hun er på ingen måde tyk at se på, hun er i mine øjne bare en sund baby.
Min sundhedsplejerske foreslog at skære amning midnat væk, og kort efter den tidlig morgen. Kan hun klare sig uden mælken nu? Jeg ammer pt også før middagslur og efter aftenbadet. Så 4 gange om dagen. Ja faktisk også nogle gange midt nat. Jeg tænker at jeg først ville skære den væk før middagsluren - også fordi hun skal i vuggestue om nogle måneder.
Kan det være hun får for meget mælk og mad? Måske har jeg en lidt for næringsrig mælk? Hun spiser faktisk ikke særlig meget til måltiderne, og vi stopper når hun ikke er interesseret mere.
Når hun fx får mellemmåltider skal vi så lade være med at komme smør på bollen, når hun også får 1 tsk fedtstof morgen, frokost og aften?
På forhånd tak,
Es mor